مرور حسابها در نرم افزار حسابداری باتیز

مرور حسابها در نرم افزارهای حسابداری یکی از گزارشات مهم حسابداری می باشد. مرور حسابها ترکیبی از تراز و دفاتر و گردش حسابها در نرم افزار حسابداری می باشد.
 
نرم افزار حسابداری باتیز به نرم افزار حسابداری باتیز تغییر نام پیدا کرد.
 

هر نرم افزار حسابداری از جمله نرم افزار حسابداری باتیز که در بازار وجود دارد دارای گزارشاتی است که به صورت ترازنامه و یا دفتر گزارشاتی را برای استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری فراهم می آورد. 

منظور بنده از عبارت "به صورت ترازنامه" این است که در یک گزارش تمام حسابها را نمایش داده و کل گردش بدهکار و بستانکار حساب را در دو ستون آورده و دو ستون برای نمایش مانده حساب دارد که اگر مانده آن حساب بدهکار باشد در ستون مانده بدهکار نمایش می دهد و اگر بستانکار باشد در ستون مانده بستانکار نمایش می دهد.

حسابداران معمولا به چنین گزارشاتی نیاز دارند. برای مثال گزارش تفضیلی های اشخاص را می توان نام برد. حسابداران و صاحبان کسب و کار معمولا نیاز دارند که لیست اشخاص و مشتریان را در یک گزارش ببینند به صورتی که در جلوی نام هر مشتری کل مبلغ بدهکار و بستانکار و سپس مانده بدهکار و یا بستانکار نمایش داده شود. این گزارشات به صورت ترازنامه نمایش داده می شوند. 

برخی از گزارشات در نرم افزار حسابداری باتیز به صورت گزارشات دفتری است. یعنی گردش بدهکار و بستانکار یک حساب  را در یک محدوده زمانی خاص نمایش می دهد. برای مثال حسابداران می خواهند بدانند یک مشتری از ابتدای سال تا حالا در کدام اسناد حسابداری بدهکار و در کدام یک بستانکار شده است و مانده حساب یک مشتری چیست؟

 

گزارش مرور حسابها در نرم افزار حسابداری باتیز همین کار را انجام می دهد. در این گزارش مرور حسابها که مانند مرور حسابهای نرم افزار حسابداری همکاران سیستم می باشد به صورت ماتریسی اطلاعات حسابها از بالا به پایین و از پایین به بالا مرور می شوند. 

منظور از بالا به پایین یعنی مرور حسابها از سطح کل به معین و سپس تفضیلی و منظور از پایین به بالا یعنی مرور حسابها از سطح تفضیلی به معین و سپس به کل.

 

در بالای فرم مرور حسابهای نرم افزار حسابداری باتیز ، دکمه هایی برای مرور گروه ، مرور کل ، مرور معین و ... قرار دارد که با کلیک بر روی هر کدام از آنها می توانید تراز حسابها را در آن سطح مشاهده نمایید. 

بعد از کلیک کردن روی هر کدام از دکمه های بالا می توان در زیر فرم ، ریز اطلاعات هر کدام را مشاهده نمود. مثلا اگر در قسمت بالای فرم مرور کل را کلیک نمایید آنگاه تراز حسابها در سطح کل نمایش داده می شود که به صورت تراز شش ستونی می باشد. در زیر فرم می توانید ریز اطلاعات را در سطح معین مشاهده نمایید. 

برای دیدن گردش حسابها (گفتیم که گردش حسابها همان گزارش به صورت دفتر می باشد) می توانید در هر قسمت روی حساب مورد نظر راست کلیک کرده و از منوی ظاهر شده دکمه ریز گردش را بزنید تا گردش آن حساب خاص به صورت دفتر نمایش داده شود.

در فرم مرور حسابهای نرم افزار حسابداری باتیز ، امکاناتی برای دریافت خروجی اکسل نیز وجود دارد. برای دریافت خروجی اکسل می توانید از بالای فرم دکمه اکسل را کلیک نمایید تا خروجی اکسل برای شما ظاهر شود.

 

در این فرم همچنین شما می توانید اطلاعات را چاپ نمایید. چاپ اطلاعات در نرم افزار حسابداری باتیز به دلخواه کاربر بوده و کاربر می تواند خروجی چاپ را به دلخواه خود تغییر دهد.

 

نرم افزار حسابداری باتیز یک نرم افزار حسابداری یکپارچه می باشد که در درون آن نرم افزار اتوماسیون اداری قلم نیز وجود دارد.

نرم افزار حسابداری ، نرم افزار حسابداری بیت ، نرم افزار حسابداری سما ، نرم افزار حسابداری باتیز ، نرم افزار حسابداری یکپارچه ، نرم افزار حسابداری کامل و سفارشی ، نرم افزار اتوماسیون اداری قلم محصول شرکت داده پردازان ارگس

 

اهمیت فراگیری مطالب مرتبط با حقوق دستمزد

نرم افزار حسابداری یکپارچه ، بدون داشتن یک نرم افزار حقوق و دستمزد خوب ، ناقص است. زمانی می توان گفت یک نرم افزار حسابداری یکپارچه داریم که دارای حقوق و دستمزد باشد.

نرم افزار حقوق و دستمزد و حسابداری حقوق و دستمزد یکی از نرم افزارهایی است که هم قسمت مالی و هم قسمت اداری با آن سر و کار دارند. در حقیقت نرم افزار حقوق و دستمزد یک زیر سیستم از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری یکپارچه می باشد.

کسانی که در رشته های امور حسابداری و مالی مشغول تحصیل می باشند و اطلاعات حسابداری و مالی را فرا می گیرند یکی از انواع هزینه هایی را که با آن آشنا می شوند هزینه حقوق و دستمزد است و به دنبال آن ، روش محاسبات و ثبت اسناد حسابداری این هزینه ها را در دفاتر روزنامه و کل فرا خواهند گرفت.

با شناخت سیستمهای کنترلی حقوق و دستمزد، شناخت قوانین بیمه و مالیات و سایر موارد قانونی همچون، اضافه کاری و مأموریت و تهیه اسناد و مدارک ثبت لیستهای حقوق و دستمزدو کسانی که در رشته امور مالی تحصیل می کنند باید اطلاعات جامع و کافی در این زمینه داشته باشند.

البته با نرم افزارهای فراوانی که در زمینه حقوق و دستمزد در بازار وجود دارد، اکثر محاسبات با نرم افزار انجام شده و نرم افزار حقوق و دستمزد به صورت اتوماتیک یک سند حسابداری در نرم افزار حسابداریثبت می کند.

حال ببینیم که سیستم حقوق و دستمزد چگونه باید باشد؟

هزینه حقوق و دستمزد بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های یک موسسه را به خود اختصاص می دهد پر واضح است مدیریت واحدهای اقتصادی نیاز به کنترل دقیق و منظمی در این زمینه دارند و از طرفی می دانید کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم دریافت کنند. و همچنین باید توجه داشت که محاسبات تعیین حقوق و مزایا پر حجم و گسترده است و در ضمن معمولاًٌ قوانین کشورها، واحدهای اقتصادی را ملزم نموده اند تا اطلاعاتی از تعداد کارکنان، حقوق و دستمزد و مزایای مربوطه را همه ماهه به دستگاههای ذی ربط همچون وزارت دارایی برای وصول مالیات حقوق و سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات ارسال دارند در نتیجه موارد فوق ایجاد یک سیستم منظم و دقیق را برای حقوق و دستمزد ضروری کرده است.

بنابراین یک سیستم حقوق و دستمزد باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع آوری و مبلغ صحیح قابل پرداخت به هر یک از کارکنان و دستگاههای مربوطه را محاسبه کند و در ضمن روشهای کنترلی مناسبی برای جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیر قانونی به افراد سوء استفاده کننده را ایجاد نماید.

باید اشاره کرد امروزه رایانه بخش عمده ای از محاسبات حقوق دستمزد را در مدت زمان بسیار کوتاه انجام می دهد ولیکن رایانه یک ابزار، در دست کاربران می باشد و داشتن اطلاعات در ارتباط با حقوق و دستمزد لازم و ضروری می نماید.

سند حسابداری که یک نرم افزار حقوق و دستمزد در نرم افزار حسابداری ثبت می کند به صورت زیر می تواند باشد :

هزینه ها بدهکار می شوند : این هزینه ها شامل

هزینه های حقوق و اضافه کاری و پاداش و کارانه و ....

هزینه بیمه سهم کارفرما است 

کسورات بستانکار می شوند :

کسر کار ، غیبت ، مساعده ، قسط یا اقساط وام و ... که از پرسنل کم می شود.

حقوق پرداختنی بستانکار می شود.

بیمه پرداختنی و مالیات پرداختنی بستانکار می شوند.

 

بنابراین اگر صاحب کسب و کاری هستید یا درصدد شروع فعالیت تجاری خود می باشید، لازم است بدانید که مهم ترین هزینه عملیاتی شما را حقوق و دستمزد کارکنان تان تشکیل می دهد. معمولاً در مورد کارکنان از دو اصطلاح کارگر و کارمند استفاده می شود و آنچه که در ازای کار انجام شده توسط کارکنان اداری و مدیران بطور ماهانه به آنها پرداخت می شود را «حقوق» و پرداختی به کارگران (ساده یا ماهر) اصطلاحاً «دستمزد» نامیده می شود که بر حسب ساعت، روز، ماه و یا مقدار تولید تعیین می گردد.

نرم افزار حسابداری و فروشگاه اینترنتی

نرم افزار حسابداری را همه تا حدودی می شناسند. در مقالات دیگری در همین سایت ، نوشته بودم که نرم افزار حسابداری تک سیستمی داریم که فقط قسمت دفتر داری دارد و اصطلاحا به آن نرم افزار حسابداری می گویند و نرم افزار حسابداری که دارای 40 زیر سیستم مختلف هم می باشد را نرم افزار حسابداری می گویند.

مقوله مربوط به نرم افزار حسابداری بسیار پیچیده است و در این مقاله نمی خواهم زیاد درباره آن صحبت کنم زیرا به اندازه کافی در مقالات دیگر درباره آن صحبت کرده ام. 

در اینجا می خواهم درباره ارتباط بین فروشگاه اینترنتی و نرم افزار حسابداری صحبت کنم. فروشگاه اینترنتی را همه شما می شناسید. با خیلی از فروشگاههای اینترنتی آشنا هستید. فروشگاههای اینترنتی که در دنیا مشهور هستند مانند آمازون دات کام و علی بابا و eBay و ...

و فروشگاههای اینترنتی مشهور ایران مثل دیجی کالا و بامیلو و 5040 و چاره و ...

اما پشت سر هر فروشگاه اینترنتی موفقی یک دستگاه عریض و طویل وجود دارد که آن وب سایت به ظاهر خوشکل و آراسته را پشتیبانی می کند و بدون آن دستگاه بزرگ و پیچیده ، یک وب سایت ساده ، هر چقدر هم زیبا و با امکانات زیاد باشد ، خیلی به درد نمی خورد.

فرض کنیم شما به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می روید و یک خرید انجام می دهید. چه اتفاقاتی می افتد؟

اول اینکه این سفارش شما توسط نرم افزار پردازش می شود. یک فاکتور فروش صادر می شود و بر اساس آن یک حواله انبار صادر شده و به قسمت انبار می رود و انبار دار بر اساس حواله صادر شده ، کالاهای سفارش داده شما را برای شما ارسال می کند و ...

تا اینجا اتفاقی که در نرم افزار حسابداری می افتد یک سند حسابداری است که در آن درآمدها یا همان فروش بستانکار شده و مشتری (در صورت خرید نسیه) و یا بانک (در صورت پرداخت آنلاین) بدهکار می شود. پی تا اینجا پی می بریم که فروشگاه اینترنتی و نرم افزار حسابداری ، خیلی هم دو مقوله جدا از هم نیستند و می توانند در جاهایی با هم تبادل اطلاعات کنند.

 

بعد از اینکه کالا از انبار خارج شد ، حالا نوبت به ثبت سند حواله انبار است. سند حواله انبار نیز سند حسابداری است که در نرم افزار حسابداری ثبت می شود. در این سند حسابداری ، اگر نوع ثبت موجودی کالا در انبار دائمی باشد ، موجودی کالا بستانکار شده و بهای تمام شده کالای فروش رفته بدهکار می شود.

 

مساله به اینجا ختم نمی شود و این دو نرم افزار با هم در جاهای دیگری نیز به تبادل اطلاعات می پردازند. مثلا برای تعریف مشتری و گروه بندی کردن مشتری .

همانطور که می دانید مشتری یک تفضیلی در نرم افزار حسابداری محسوب می شود. ولی در نرم افزار فروش و یا همان فروشگاه اینترنتی ، مشتری است و در یک گروه خاصی قرار می گیرد. مثلا مشتری درجه 1، مشتری طلایی و ... 

در اطلاعات پایه دیگر هم وضع به همین صورت است و هر زیر سیستمی ، مانند زیر سیستم فروشگاه اینترنتی ، زمانی که به نرم افزار حسابداری می رسد باید یک سری اطلاعات بین آن زیر سیستم و نرم افزار حسابداری رد و بدل شود.

 

در آخر کار هم نرم افزار فروش و یا فروشگاه اینترنتی یک سری گزارشات به کاربر سیستم می دهد. مثلا میزان کل فروش ، میزان کل برگشت از فروش و میزان کل تخفیف و ...

همین گزارشات در سرفصل های حسابداری در قسمت ترازها و دفاتر منعکس هستند. بنابراین اینجا هم یکی از جاهایی است که نرم افزار حسابداری با نرم افزار فروش و فروشگاه اینترنتی درگیر است. 

هر دو گزارش از هر دو زیر سیستم باید یک مبلغ ارائه بدهند. یعنی چه شما از نرم افزار حسابداری گزارش تهیه کنید که میزان کل فروش شما چقدر بوده است و چه از نرم افزار فروشگاه اینترنتی این اطلاعات را استخراج نمایید ، هر دو نرم افزار باید یک مبلغ را به شما گزارش دهند.

 

در مقاله دیگری در همین سایت ، ارتباط بین نرم افزار حسابداری و نرم افزار اتوماسیون اداری ار بحث کرده بودیم. برای خواندن آن مقاله از لینک زیر استفاده نمایید.

مزایای نرم افزار اتوماسیون اداری و ارتباط آن با نرم افزار حسابداری

 

نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری یکپارچه ارگس می باشد که بزودی فیلم آموزشی در این زمینه تهیه و به بازار ارائه می شود.

 

نمایندگان اتاق باید از فضای انتخاباتی خارج شوند

  کشور ایران در یک سال اخیر تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و با اجرایی شدن برجام شرایط اقتصادیمتفاوت‌تری نسبت به 10 سال گذشته دارد. پس در این زمان لازم است اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماد بخش خصوصی کشور به صورت منسجم و قوی عمل کند که در این زمینه رئیس اتاق نقش بسزایی در پیشبرد اهداف آن دارد. در همین زمینه، در ماهی که گذشت، انتخابات اتاق بازرگانی برای تعیین رئیس جدید صورت گرفت و آقای شافعی با اختلاف چهار رای نسبت به آقای خوانساری جانشین رئیس پیشین اتاق ایران شد. ایشان از اعضای باتجربه بخش خصوصی کشور هستند و قبلا هم در دوره‌ای ریاست اتاق بازرگانی ایران را به عهده داشته‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد از پشتوانه کافی برای تصدی این سمت برخوردار باشند.
 
در این میان یک نکته را نیز نباید از قلم انداخت و آن زحماتی است که آقای محسن جلال‌پور در دوره ریاست خود بر اتاق بازرگانی متقبل شده‌اند. قطعا باید از ایشان قدردانی لازم به عمل بیاید. همه می‌دانند که آقای جلال‌پور در دوران ریاست خود یک‌تنه و با در اختیار داشتن کمترین امکانات، ظرفیت موجود در اتاق بازرگانی را به دیگر نهادها نشان داد و سعی کرد جایگاه آن را بیش از پیش در اقتصاد ایران مستحکم‌تر کند. اکنون از رئیس جدید اتاق بازرگانی نیز انتظار می‌رود که همین مسیر را ادامه دهد و برای ساماندهی و چابک‌سازی اتاق نهایت تلاش خود را به خرج دهد و با ایجاد ظرفیت لازم برنامه‌ای تدارک ببیند تا کارهای روزمره اتاق به بهترین شکل انجام پذیرد.
 
آقای شافعی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی می‌توانند مطالبات بخش خصوصی از جامعه و دیگر نهادهای اقتصادی را مطرح کنند و با مسئولان دولتی و دیگر بخش‌ها این مسائل را به‌طور روشن و شفاف درمیان بگذارند. در واقع، مهم‌ترین انتظاری که اعضای اتاق بازرگانی ایران از رئیس جدید آن دارند، چیزی جز دخیل کردن نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های اساسی اقتصاد کشور نیست؛ موضوعی که تاکنون کمتر و به‌ندرت شاهد آن بوده‌ایم، اما این توقع اساسی وجود دارد که در آینده به سوی آن حرکت کنیم و عملا شاهد چنین نقشی از سوی اتاق بازرگانی در اقتصاد ایران باشیم. ما باید شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که بدون حضور بخش خصوصی هیچ تصمیمی در دولت به اجرا گذاشته نشود؛ چرا که بی‌تردید اعضای اتاق، فعالان واقعی اقتصاد ایران هستند، به‌گونه‌ای که در برنامه‌ریزی‌ها می‌توانند یاری‌رسان اصلی دولت باشند. 
 
نکته پایانی که باید به آن اشاره کرد، این است که نمایندگان تمام اتاق‌ها باید با رئیس جدید اتاق همدل و همراه باشند تا تمام زحمت‌ها روی دوش یک نفر نباشد. اکنون پس از گذشت چند هفته از انتخابات اتاق بازرگانی، اعضا باید از فضای انتخاباتی خارج شوند و لازم است تمامی نمایندگان اتاق پذیرای ریاست آقای شافعی باشند. همانطور که شاهد بودیم آقای خوانساری بعد از اتمام انتخابات به آقای شافعی تبریک گفتند و این نشان از یکدلی بیشتر نمایندگان بخش خصوصی کشور دارد. امیدواریم این یکدلی در دوره ریاست آقای شافعی بر اتاق بازرگانی ایران همچنان ادامه داشته باشد.
 
حمیدرضا صالحی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی

نمونه نامه ها در اتوماسیون اداری

گروه وبگردی نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس در این مقاله دو نمونه نامه اداری فراهم آورده است که می توانید در نامه نگاری خود از آنها استفاده نمایید.
 

نمونه نامه اول مربوط می شود به معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات (وام) . این نمونه کلی است و شما می توانید بر اساس نیاز خود آنرا تغییر دهید. زمانی که این نامه را تایپ می کنید باید شماره و تاریخ هم روی آن درج نمایید.

برای درج شماره و تاریخ باید این نامه را در نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس ثبت نمایید تا نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس به شما یک شماره نامه صادره اختصاص دهد و سپس تاریخ روز صدور نامه را هم در نامه تایپ می کنید.

توجه داشته باشید که به هیچ وجه نامه ای که به بیرون می فرستید نباید بدون شماره و تاریخ باشد و قبل از ارسال باید در قسمت دبیرخانه نرم افزار اتوماسیون اداری شرکت ثبت گردد.

 

از : شرکت ………………….

به : بانک / موسسه مالی شعبه ……………………….

موضوع : گواهی ضمانت

             با سلام و احترام، بدینوسیله بنا به تقاضای جناب آقای / سرکار خانم ……………..به شماره ملی …… گواهی می شود نامبرده فوق کارمند قراردادی / پیمانی / رسمی و شاغل در این شرکت می باشد و حقوق و مزایای ناخالص ایشان به مبلغ …………… ریال می باشد.

این گواهی بنا به درخواست نامبرده صرفا جهت اطلاع بانک / موسسه فوق الذکر صادر شده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار دیگری می باشد.  ضمانت برادر / خواهر ………..را به مبلغ ……………  ریال به عهده گرفته است این شرکت تعهد می نماید چنانچه وام گیرنده به عللی از پرداخت اقساط در سر رسید معین خودداری نماید با گزارش کتبی بانک تا زمانی که از این مدیریت حقوق می گیرد از حقوق وی و طبق قانون ( یک سوم مجردین و یک چهارم متاهلین ) کسر و به بانک پرداخت نماید.

ضمنا این تعهد فقط در حق وام گیرنده فوق معتبر بوده و درصورت هرگونه انتقال وام به هر شکل به شخص ثالث کان لم یکن محسوب می گردد.

همانطور که در بالا می بینید نامه از طرف شرکت یا سازمان است به بانک. پس نامه اداری صادره دارای یک فرستنده است  که شرکت می باشد و یک گیرنده دارد که بانک می باشد.

موضوع نامه هم مشخص شده است که در اینجا موضوع نامه گواهی ضمانت می باشد. هر نامه اعم از نامه وارده و نامه صادره و نامه های داخلی دارای موضوع می باشد. در نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس برای هر نامه باید موضوعی تعیین نمود.

یکی از مواردی که باید در نامه های اداری صادره رعایت نمایید مهر و امضای زیر نامه صادره است. این نامه پس از طی کردن تمامی مراحل بالا باید توسط شخص صاحب امضای مجاز ، امضا شود و سپس مهر شرکت در زیر آن بخورد. نامه بدون مهر و امضای مجاز شرکت از درجه اعتبار ساقط است و هیچ کسی آنرا قبول نمی کند.

پس حتما باید توجه داشته باشید که نامه های صادره ای را که به خارج سازمان می فرستید باید با مهر و امضای مجاز بفرستید تا مورد قبول طرف مقابل قرار گیرد.

 

نکته دیگری که در نامه قید نمی شود ولی شما در نرم افزار اتوماسیون اداری از جمله نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس ثبت می کنید ، روش ارسال نامه است. در نامه صادره قید نمی شود که نامه به چه صورتی ارسال می شود ولی در نرم افزار اتوماسیون اداری باید قید کنید که نحوه ارسال نامه صادره به چه صورتی بوده است.

 

یکی دیگر از مواردی که در نامه های اداری مشخص می شود مدارک پیوست نامه ها است. مدارک پیوست در نامه ها بسیار مهم است. اگر نامه صادره شما دارای مدارک پیوستی از قبیل سی دی ، مجله ، کتاب و یا هر چیز دیگری است باید در نامه قید گردد تا گیرنده نامه متوجه باشد که همزمان با نامه باید به مدارک پیوست هم مراجعه نماید.


نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس دارای قسمت دبیرخانه می باشد که در آن فرمی جهت ثبت نامه های صادره وجود دارد. در این فرم تمامی مواردی که باید در ثبت نامه صادره رعایت نمایید وجود دارد.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس هم می تواند به صورت مستقل مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند به عنوان یکی از زیر سیستم های نرم افزار حسابداری یکپارچه ارگس باشد.

کارتابل نامه ها در اتوماسیون اداری

کارتابل نامه های اداری در نرم افزار اتوماسیون اداری بسیار مهم و حیاتی است. وقتی نامه اداری وارد سازمان می شود آنگاه باید در سازمان گردش پیدا کند. گردش نامه های اداری در سازمان توسط نرم افزار اتوماسیون اداری صورت می گیرد. 

در نرم افزار اتوماسیون اداری کارتابل قلب سیستم است و هر کس بعد از ورود به سیستم اتوماسیون اداری باید وارد کارتابل شده و تمام نامه های اداری خود را ملاحظه نماید. 

امکاناتی که در کارتابل نرم افزار اتوماسیون اداری وجود دارد می تواند به شرح زیر باشد:

لیست نامه های اداری ارجاع شده به شخص

اولین چیزی که در کارتابل دیده می شود لیست نامه های اداری است که به شخص ارجاع داده شده است. وقتی کسی نامه ای را به شما ارجاع دهد این نامه وارد کارتابل شما می شود و شما می توانید لیست تمام این نامه های اداری که به شما ارجاع شده است را در کارتابل نامه های اداری ببینید.

رویت نامه اداری

در کارتابل نامه های اداری یکی از امکاناتی که باید وجود داشته باشد بحث رویت نامه های اداری است. با زدن این دکمه نامه اداری را می توانید ببینید و جزئیات آنرا مشاهده نمایید.

در این قسمت باید بتوانید تصاویر پیوست نامه اداری را نیز ببینید. تصاویر و مدارک پیوست نامه اداری هم می تواند به صورت عکس باشد و هم می تواند به صورت فایل های اکسل و word و ... باشد.

یکی دیگر از مواردی که می توانید در این قسمت ببینید تاریخچه گردش نامه های اداری می باشد. تاریخچه نامه های اداری از مواردی است که می تواند برای شما بسیار مهم باشد. با دیدن این تاریخچه در اتوماسیون اداری شما می توانید ببینید که این نامه اداری به چه کسانی ارجاع شده است و چه افرادی چه کارهایی انجام داده اند و چه دستورالعمل هایی روی این نامه  اداری صادر شده است.

یکی از مزایایی که در اتوماسیون اداری وجود دارد همین رویت تاریخچه نامه اداری و دستوالعمل هایی است که بر روی نامه صادر شده است. 

 

ارجاع نامه اداری

ارجاع نامه اداری یکی از امکاناتی است که در کارتابل نامه اداری وجود دارد. در ارجاع نامه شما نامه را به شخص دیگری ارجاع می دهید. ارجاع نامه اداری در اتوماسیون اداری بر اساس ساختار سازمانی صورت می گیرد. در بحث تعریف ساختار سازمانی شما تعیین می کنید که هر شخصی به چه افرادی می تواند نامه ارجاع دهد.

منبع : گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس 

این خبر توسط گروه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس برای سایت آماده شده است