ثبت سند حسابداری در نرم افزار حسابداری

هر شرکتی که نرم افزار حسابداری خریداری کرده است ، آنرا برای این منظور خریداری کرده است که اسناد حسابداری خود را در آن نرم افزار حسابداری ثبت کرده و در مواقع لزوم از آن گزارشات حسابداری مورد نیاز خود را استخراج و گزارش نماید.

یکی از عملیات مهم در نرم افزار حسابداری ، ثبت سند حسابداری است که به صورتهای مختلف در نرم افزارهای حسابداری مختلف ثبت می شود.

یکی از روشهای ثبت سند حسابداری در نرم افزار حسابداری ، ثبت اسناد حسابداری به صورت دستی است. به این معنی که کاربر و یا حسابدار وارد نرم افزار حسابداری شده و سپس فرم ثبت و اصلاح سند حسابداری را باز کرده و با زدن کلید جدید اقدام به ثبت سند حسابداری می کند.

اگر نرم افزار حسابداری خریداری شده فقط قسمت دفترداری را داشته باشد ، احتمالا روش دیگری غیر از ثبت اسناد حسابداری به صورت دستی وجود نخواهد داشت و کاربر باید تمام اسناد حسابداری خود را به صورت دستی در نرم افزار حسابداری ثبت نماید.
 

انواع اسناد حسابداری که کاربر و یا حسابدار مجبور است که در نرم افزار حسابداری به صورت دستی ثبت نماید به کسب و کار آن سازمان مربوط است ولی در اینجا حداقل اسنادی که باید یک حسابدار در نرم افزار حسابداری ثبت نماید را می آوریم:

1- اسناد هزینه ای

هر کسب و کاری دارای یک سری هزینه است که باید در اسناد حسابداری ثبت و نگهداری شوند. این هزینه بسیار متنوع بوده و وظیفه حسابدار شرکت است که آنها را از هم تفکیک نماید. هزینه های معمولی و جاری مانند هزینه آب و برق و گاز و تلفن که به صورت مختصر هزینه قبوض نامیده می شود یکی از انواع آن هزینه های است. 

یکی دیگر از انواع هزینه ها ، هزینه های حقوق و دستمزد و هزینه های مربوط به کارکنان است. این بخش از هزینه ها بسیار مهم است زیرا قسمت اعظم هزینه ها را در بر می گیرد.

2- اسناد درآمدی

هر کسب و کاری برای کسب درآمد بوجود آمده است. درآمد حاصل از فروش کالا و یا خدمات باید در اسناد حسابداری ثبت شود. در حقیقت سود و زیان یک شرکت در پایان سال از همین هزینه ها و درآمد های ثبت شده در نرم افزار حسابداری استخراج می شود.

وزارت دارایی هم از روی همین درآمد ها و هزینه ها مالیات خود را طلب می کند.

3- اسناد دریافت و پرداخت

در طول روز ما چندین بار عملیات دریافت و پرداخت انجام می دهیم که تمامی این دریافت و پرداخت ها باید در نرم افزار حسابداری ثبت شود. اگر نرم افزار حسابداری که خریداری شده است ، دارای قسمت دریافت و پرداخت یا همان بخش خزانه داری نباشد آنگاه اسناد دریافت و پرداخت نیز باید به صورت دستی در نرم افزار حسابداری ثبت شود.

دریافت وجه معمولا از مشتری ها صورت می گیرد. زمانی که شما بابت ارائه محصول و یا خدمات برای مشتری فاکتور فروش صادر می کنید مشتری در قبال این فاکتور فروش به شما پول می پردازد. این پول می تواند به صورت نقد، چک و یا واریز به حساب باشد.

پرداخت وجه معمولا به تامین کنندگان صورت می گیرد. زمانی که شما بابت خرید محصول و یا خدمات پول می پردازید باید سند پرداخت آنرا در نرم افزار حسابداری ثبت نمایید.

تمامی عملیاتی که در بالا ذکر شد در نرم افزار حسابداری بیت قابل ثبت می باشند. نرم افزار حسابداری بیت محصول شرکت داده پردازان ارگس می باشد که برای شرکت ها و مشاغل کوچک مفید می باشد. این نرم افزار دارای زیر سیستم حسابداری مالی چهار سطحی است که سه سطح گروه و کل و معین دارد و یک سطح تفضیلی شناور نیز دارد.

نرم افزار حسابداری بیت ، همچنین دارای قسمت انیار و فروش و CRM و خزانه داری و دریافت و پرداخت و عملیات چک است. 

نرم افزار حسابداری بیت با قیمت مناسبی که دارد برای کسب و کارهایی که تازه شروع کرده اند مناسب است و بعد از مدتی که کسب و کار رشد کرد و نیازهای بیشتری پیدا کرد می توان آنرا به نرم افزار حسابداری ارگس ارتقا داد. نرم افزار حسابداری ارگس یک نرم افزار حسابداری یکپارچه با 20 زیر سیستم می باشد که مناسب شرکت های بزرگ است.

از دیگر امکانات نرم افزار حسابداری ارگس ، نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس می باشد که می تواند به صورت یکپارچه در نرم افزار حسابداری ارگس مورد استفاده قرار گیرد.

 

گزارش مرور حسابها در نرم افزار حسابداری

یکی از گزارش های پرکاربرد نرم افزار حسابداری مالی ، "گزارش مرور حسابها" است. این گزارش که ساختاری شبیه به تراز آزمایشی دارد به کاربر امکان می دهد که گردش بدهکار و بستانکار و مانده بدهکار و بستانکار حسابها را از سطح کل به صورت پلکانی تا آخرین سطح حسابهای تفصیلی مرور نماید.

و یا برعکس از سطح تفضیلی شروع کرده و به صورت پلکانی تا سطح کل بالا برود . برخی از نرم افزارهای حسابداری ، مرور حسابها را به صورت تراز آزمایشی 6 سطحی نمایش می دهند. 

نرم افزار حسابداری مالی همکاران سیستم و نرم افزار حسابداری باتیس مرور حسابهای شبیه به هم دارند و به صورت ماتریسی نوشته شده اند.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این گزارش در امکان انتخاب ارتباط حسابها با یکدیگر و نمایش گزارش در وضعیت انتخابی است.

در هنگامی که ساختار کدینگ حسابداری مالی نمایانگر  استفاده از حسابهای تفصیلی در لایه های متعدد در کنار حسابهای اصلی است و ارتباطات گسترده ای نیز بین آنها برقرار شده است، بدست آوردن یک گزارش مبسوط از گردش و مانده یک حساب اصلی با حسابهای تفصیلی مرتبط دلخواه، بسیار ضروری است.  

 

روش کار : 
- از طریق منوی مالی / حسابداری مالی و با استفاده از زیرمنوی گزارشهای مالی، گزارش مرور حساب ها را انتخاب نمایید. 
- دوره مالی مد نظر را انتخاب و محدوده مورد نظر گزارش را تعیین نمایید. می توانید اینکار را هم بر اساس محدوده تاریخی و هم بر اساس محدوده شماره اسناد انجام دهید.


- در منوی بالای صفحه ابتدا در بخش فوقانی مرور کل یا معین را انتخاب نمایید و سپس  حساب دلخواه را در سطح مورد نظر تعیین نمایید و سپس در همان ستون، بخش زیرین " ریز حساب معین یا کل " را تعیین نمایید در این حالت گزارش نمایش داده شده وفق انتخابهای شما قابل مشاهده است. 


نکته 1 : هیچ محدودیتی در انتخاب حساب و سطح آن وجود نداشته و به راحتی می توان  یک حساب اصلی با حسابهای فرعی یا یک حساب فرعی با حساب اصلی را انتخاب کرد. 


نکته 2 : امکان مرور حساب در سطح آخر و یا نمایش همه حسابها بصورت پلکانی با انتخاب چک باکس های مرتبط در صفحه وجود دارد.


نکته 3 : مسیر مرور حساب در فیلدی به همین منظور نمایش داده می شود تا کاربر از نحوه مرور در هر لحظه مطلع گردد. 


نکته 4 : در هر لحظه امکان دسترسی به دفتر حساب و سند حسابداری مرتبط از طریق دکمه "دفتر حساب" وجود دارد.

یکی از ویژگی های خیلی بارز نرم افزار حسابداری باتیس وجود نرم افزار اتوماسیون اداری است که در این نرم افزار وجود دارد.

 

از امکانات نرم افزار اتوماسیون اداری ارگس بحث دبیرخانه و کارتابل نامه ها است . دبیرخانه برای ثبت اطلاعات نامه های وارده و صادره است و بحث کارتابل برای گردش نامه اداری در سازمان است که این مهم توسط نرم افزار اتوماسیون اداری صورت می گیرد.

 

مطلب زیر را هم از دست ندهید:

دلیل توجه مدیران به نرم افزار حسابداری

چرا مدیران به نرم افزار حسابداری اهمیت زیادی می دهند. این به دلیل این است که نرم افزار حسابداری مزایای فراوانی برای آنها دارد. 

این نرم افزار حسابدرای است که محاسبات پیچیده را برای آنها به راحتی و بدون خستگی برای آنها انجام می دهد. اگر نرم افزار حسابداری نباشد یک مدیر باید تعدادی حسابدار استخدام کند تا نصف کار یک نرم افزار حسابداری را برایش انجام دهند ، آنهم نه به سرعت و دقت نرم افزار حسابداری ، بلکه با اشتباهات فراوان

ما قصد داریم درباره مزیت های استفاده از نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری نسبت به روش حسابداری دستی صحبت کنیم. این مزایا فقط مواردی که در اینجا نام برده ایم نیست بلکه مزایای دیگری نیز برای استفاده از نرم افزار حسابداری وجود دارد که می توانید آنها را در اینترنت پیدا نمایید.

 

یک سوال این بود که با توجه به هزینه بر بودن این تغییر روش، منفعتی که این هزینه‌ها را جبران می‌کند در کجاست؟


تمایل همه‌ی شرکت‌های فعال در یک صنعت، برای تغییر روش همزمان، نشان می‌داد که شرکت‌های فعال در یک صنعت تمایل دارند، که از روش‌های حسابداری همانند استفاده کنند. سوالی که مطرح شد این بود: آیا این تغییر نظام‌مند، ناشی از تغییر در هزینه‌ها و منافع حاصل از روش‌های حسابداری است؟

 


7 کار خطرناک در فضای آنلاین

فضای مجازی به همان اندازه که جذاب است ، دارای خطراتی برای کاربران می باشد که می تواند مهمتر از خطراتی باشد که انسان در گذشته با آنها سروکار داشته است.

به گزارش گروه وبگردی نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس ، در گذشته اینترنت تا این اندازه با کاربران رابطه صمیمی‌ای نداشت، امروزه کاربران با اینترنت انس گرفته اند و اینترنت و فضای مجازی به یکی از صمیمی ترین دوستان آنان بدل شده است.  


اما در این بین امنیت اطلاعات برای کاربران اینترنت و فضای مجازی یکی از دغدغه های آنان محسوب شده است و باید برای امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی فکری کرد. در حاضر همه چیز در حال پیشروی است و در جای جای ج‌هان ‌وای‌فای برقرار است و شبکه‌‌های اجتماعی برقرارند. در آن زمان تمام این سختی‌‌ها و رد موانع به خاطر ورود به شبکه‌‌های جهانی وب بود.


به گزارش گروه وبگردی نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس ، ما در مورد نیاز مراقبت و محافظت در فضای مجازی بیش از هر چیز دیگری تا به حال صحبت کرده‌ایم، اما بی‌احتیاطی همیشه در این مسائل به کرات دیده شده است.


گروه وبگردی نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس ، در اینجا ۷ مورد اشاره شده است که البته بسیاری از آن‌‌ها رفتار‌های مشترک بین اکثر ما‌ها و یا تله‌‌هایی است که ممکن است هر روز تعدادی از ما به دام آن‌‌ها اسیر شویم، پس برای جلوگیری از آن‌‌ها بلافاصله پس از خواندن این مقاله آن‌‌ها را عملی سازید:



به ‌وای‌فای عمومی اعتماد نکنید

یک ‌وای‌فای‌‌ عمومی‌می‌تواند شما را به خطر بیاندازد. برای متصل شدن به ‌وای‌فای عمومی‌ ابتدا نسبت به امنیت و قابلیت اطمینان آن اطمینان حاصل کنید، برای مثال مجرمان ممکن است ‌وای‌فای‌ عمومی ایجاد کنند که نام‌‌های قابل قبولی دارد، مثل " ‌وای‌فای مک دونالد" یا "مهمان هتل ۳".


به نظر شما یک شبکه ‌وای‌فای امن چگونه به نظر می‌رسد: این بدان معنی نیست که آن کاملا بی‌خطر است، مجرمان تا حدی در این زمینه‌‌ها خبره هستند که بتوانند همه چیز را کاملا قابل اعتماد نشان دهند.

اما تصور کنید در کتابخانه‌ای هستید که نام ‌وای‌فای آن: "‌وای‌فای کتابخانه" و رمز عبور آن "خواندن کتاب‌‌ها" است. حقیقتا انتظار نمی‌رود که برای ‌وای‌فای که متعلق به کتابخانه است، مجرمان چشم طمع اندوخته باشند. اگر شما مجبور هستید که به ‌وای‌فای متصل شوید، تا حد امکان موارد ایمنی را رعایت کنید.

مثلا سایت‌‌هایی که نیاز به لاگین کردن دارند را باز نکنید و وارد آنها نشوید. در اینگونه موارد دور بانک و خرید‌‌های آنلاین را خط قرمز بکشید و در صورت امکان از وی.پی.ان استفاده کنید.


 

شرکت داده پردازان ارگس تولید کننده نرم افزار حسابداری باتیس و نرم افزار حسابداری بیت می باشد. زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیس عبارتند از نرم افزار حسابداری مالی ، خزانه داری ، انبار و حسابداری انبار ، فروش ، پخش مویرگی ، حقوق و دستمزد ، بهای تمام شده و اتوماسیون اداری . اتوماسیون اداری دارای بخش های دبیرخانه و کارتابل و گردش نامه های اداری است.

 


 

کلمات عبور قابل حدس انتخاب نکنید

از گذاشتن نام حیوانات خانگی، تولد‌ها، نام خانوادگی‌‌ها و ساخت کلمات عبور ناامن به عنوان رمز عبور خود بپرهیزید. مخصوصا از رمز عبور هایی به شکل 1 و یا 123 و مثل اینها پرهیز نمایید و به جای آن‌‌ها از کلماتی استفاده کنید که دیگران نتوانند به هیچ وجه آن را حدس بزنند.

خبر خوبی برای کسانی که از پسورد‌‌های پیچیده استفاده می‌کنند وجود دارد، پسور قابل اعتماد شما باید به گونه‌های هم باشد که شما بتوانید آن را به خاطر بسپارید، انتخاب چنین پسورد‌هایی: ML)k[V/u,p%mA+۵m به ندرت ممکن است در ذهن‌‌ها به جای ماند.

از یک رمز عبور در چند جا استفاده نکنید

فرض می‌کنیم شما برای حساب کاربری خود رمز عبوری قوی انتخاب کرده اید و به راحتی هم به خاطر سپرده می‌شود و البته به سختی هم کرک می‌شود. خب این عالی است، اما این تنها یکی از چندین رمز عبور حساب‌‌های کاربری شما است، مابقی آن‌‌ها چه می‌شود؟ شما به راحتی می‌توانید قربانی هکری باشید که رمز عبور شما را حدس زده است. و در این بین احتمال زیادی وجود دارد که اعتبار شما در دیتابیس‌‌های عظیم هک به خطر بیوفتند، البته این وضعیت برای شما زمانی رخ می‌دهد که یک رمز عبور را برای ایمیل، حساب بانک خود، آمازون، فیس بوک و دیگر حساب‌‌های خود در نظر بگیرید.


در کلیک کردن بر روی لینک‌‌ها در ایمیل‌‌ها دقت کنید

چه کسی فکر می‌کند که کلیک بر روی لینک‌‌ها در ایمیل ایده خوبی است؟ درست است، بسیاری از افراد از جمله مجرمان سایبری این گونه تصور می‌کنند که این کلیک راهی خوب برای رسیدن به اهدافشان است.

کلیک بر روی یک لینک اسپم یا ایمیل‌‌های فیشینگ ممکن است شما را به سایتی ببرد که به صورت خودکار بدافزار‌ها را بر روی سیستم شما دانلود کند یا که به سایتی هدایت شوید که شاید آشنا بنظر برسد اما رمز عبور شما را به سرقت می‌برند. حداقل آن این است که با کلیک به اسپم‌‌کننده‌‌ها اعلام خواهد شد که یک شخصی پیام را باز کرده است.

جایزه: به هیچ وجه در فیس‌بوک بر روی لینک‌‌هایی با این عنوان کلیک نکنید. شما می‌دانید که یکی از آن موارد این است: Like and Share to win an iPhone! (برای برنده شدن آیفون لایک و شیر کنید!)


شرکت داده پردازان ارگس تولید کننده نرم افزار حسابداری باتیس و نرم افزار حسابداری بیت می باشد. زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیس عبارتند از نرم افزار حسابداری مالی ، خزانه داری ، انبار و حسابداری انبار ، فروش ، پخش مویرگی ، حقوق و دستمزد ، بهای تمام شده و اتوماسیون اداری . اتوماسیون اداری دارای بخش های دبیرخانه و کارتابل و گردش نامه های اداری است.

 


 


اطلاعات لاگین خود را به دیگران ندهید

تنها راه برای اینکه مطمئن باشید هیچ‌کس اطلاعات شما را ندارد این است که این اطلاعات را نزد خودتان نگه دارید.

مطلع ساختن کل اینترنت از اینکه شما خارج از شهر به سر می‌برید

تصور کنید به مدت دو هفته قصد سفر به شهری دیگر را دارید. کسی می‌داند که شما عازم هستید؟ تا چه اندازه در مورد عکس‌‌هایی که افراد از خود به اشتراک می‌گذارند اطلاع دارید؟ بهتر است این اطلاعات را تن‌ها با دوستان مورد اعتماد خود در میان بگذارید.


شرکت داده پردازان ارگس تولید کننده نرم افزار حسابداری باتیس و نرم افزار حسابداری بیت می باشد. زیر سیستم های نرم افزار حسابداری باتیس عبارتند از نرم افزار حسابداری مالی ، خزانه داری ، انبار و حسابداری انبار ، فروش ، پخش مویرگی ، حقوق و دستمزد ، بهای تمام شده و اتوماسیون اداری . اتوماسیون اداری دارای بخش های دبیرخانه و کارتابل و گردش نامه های اداری است.

 


 


تنظیمات شبکه‌‌های اجتماعی به حالت پیش فرض را قبول نکنید

روی هم رفته شبکه‌‌های اجتماعی مقداری از اطلاعات کنترل شده شما را که بر روی برودکست خود قرار می‌دهید را برای ارتباطات شما، برنامه‌‌های شخص سوم و غیره به کار می‌گیرند. اما ممکن است که مجبور شوید این تنظیمات را بیابید و آن‌‌ها را تغییر دهید. قبل از ثبت‌نام برای یک حساب جدید، ۵ دقیقه زمان خود را برای جستجو در قسمت تنظیمات حریم شخصی و امنیت خود اختصاص دهید. و برای حساب‌‌های کاربری فعلی خود چند دقیقه در هر ماه را به طور جداگانه برای تایید اشتراک‌گذاری‌‌هایی که بین افرادی که شما انتخاب کرده‌اید در نظر بگیرید.

پس، قبل از قراردادن پستی در فیس‌بوک، توییتر و لینکدین یا هر برودکستی که شما در آن پست می‌گذارید و برای دوستان خود آپلود می‌کنید، مطمئن شوید که اطلاعات مهم خود که ممکن است به جعل هویت آنلاین شما کمک کند و یا به شما آسیب برساند را ارسال نکنید.

افزایش بازدید سایت 

بهبود رتبه الکسا و گوگل

کسب درآمد اینترنتی


به طور کلی، پیغام‌‌های مشکوک و هشدار‌‌ها را در زندگی آنلاین خود به خاطر داشته باشید. سرویس‌‌های آنلاین از ارائه دهندگان ‌وای‌فای برای خدمات بانک‌‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی در تلاش‌اند تا کاربران در زمان استفاده احساس راحتی و سهولت داشته باشند اما مجرمان سایبری شما را همانند یه کیسه پر از پول می‌بینند، و از هر فرصتی برای به دام انداختن شما استفاده می‌کنند.
 

 نرم افزار حسابداری 

 

نرم افزار اتوماسیون اداری 

 

آخرین خبرها از افزایش حقوق کارمندان و افزایش سن بازنشستگان

به گزارش گروه وبگردی نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری ارگس - آخرین خبرها از افزایش حقوق کارمندان و افزایش سن بازنشستگان در زیر می آید.
 

افزایش حقوق و دستمزد کارمندان مقوله پیچیده ای است که نمی توان به سادگی درباره آن صحبت نمود. اگر حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران را اضافه کنیم حالا چه کارمندان اداری و چه غیر اداری باشند، آنگاه فشار زیادی به کارفرمایان می آید و اگر حقوق و دستمزد کارمندان اداری و غیر اداری را کم کنیم معیشت برای آنها سخت شده و کاهش قدرت خرید آنها یعنی کاهش فروش کالاهای تولیدی و در نتیجه ضرر به تولید و بالا رفتن بهای تمام شده محصولات تولیدی.

زهرا سعیدی مبارکه عضو فراکسیون زنان مجلس ضمن تاکید بر افزایش سن استخدام در سازمان‌های دولتی به ۳۵ سال، گفت: با توجه به ضرورت موضوع پس از آسیب‌شناسی و بررسی مسئله، طرحی را در این زمینه تهیه و ارائه خواهیم کرد.

 به گزارش نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری و به نقل از خانه ملت محمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت:بر اساس مصوبه کمیسیون دولت مکلف شد به جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان معسر و غیرشاغل با حداقل ۶ ماه حضور در جبهه حقوق و دستمزد پرداخت کند.

افزایش حقوق و دستمزد کارمندان

وی در تشریح نشست کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: در این نشست مواد ۱۱ و ۱۲ لایحه برنامه ششم توسعه بررسی و افزایش حقوق و دستمزد کارکنان در هر سال مورد بحث قرار گرفت که بر اساس آن ، به منظور حفظ قدرت خرید کارکنان دستگاه های اجرایی به دولت اجازه داده شد، متناسب با نرخ تورم هر سال نسبت به افزایش حقوق کارکنان اقدام کند.

حقوق و دستمزد یکی از زیر سیستم های نرم افزار جامع منابع انسانی است که معمولا در نرم افزار حسابداری یکپارچه وجود دارد. نرم افزارهای انبار و حسابداری انبار و حقوق و دستمزد جزء لاینفک نرم افزار تولید و بهای تمام شده هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تصریح کرد:از دیگر موارد بحث و بررسی شده در نشست امروز کمیسیون پرداخت عادلانه حقوق و مزایا است، که در این خصوص نیز کمیسیون مصوباتی داشت.

انتقاد از ایجاد تغییر در قوانین بیمه‌ای حقوق و دستمزد

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از ایجاد تغییر در قوانین بیمه‌ای، گفت: تغییر در قوانین بیمه و بازنشستگی صندوق ها را دچار مشکل می‌کند.

وی درخصوص صحبت‌های رییس امور رفاه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه نمی‌توان موضوع حل مشکلات صندوق های بازنشستگی را در لایحه برنامه ششم گنجاند، گفت: این گفته به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا یکی از برنامه‌های کشور در پنج سال آینده رسیدگی به شرایط و وضعیت صندوق های بازنشستگی است اما چگونگی این رسیدگی دارای راهکارهای مختلفی مانند ارایه لایحه، طرح یا بررسی توام این دو با یکدیگر است.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال اول اجرای برنامه ششم باید وضعیت صندوق‌های بازنشستگی روشن شود، افزود: می‌توان دولت را مکلف به ارایه ساز وکارهایی برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی مانند ارایه لایحه کرد بنابراین این موضوع بستگی به تصمیم‌گیری دولت دارد اما می توان در قانون برنامه ششم نیز به این موضوع توجه کرد.

مصری با اشاره به اینکه هیچ دولتی به تامین اجتماعی بودجه نمی دهد، گفت: هم اکنون دولت سهم خود از بیمه کارگران در تامین اجتماعی را پرداخت نکرده که یکی از چالش های اصلی این سازمان بیمه گر است، همچنین یکی دیگری از مشکلات این است که با قوانین بیمه‌ای در کشور به نوعی بازی می شود زیرا بیمه باید براساس محاسبات آماری محاسبه شود یعنی نه حمایتی و نه حاکمیتی است به عنوان مثال بیت المال نیست که در اختیار دولت باشد و هزینه ها را دولت تعیین کند.

 ادامه مقاله در سایت شرکت داده پردازان ارگس

 

وی افزود: در سایر حوزه‌های دیگر غیر از هیات علمی دانشگاه‌ها و جامعه ایثارگران، شرایط سنی برای افراد جهت استخدام در سازمان‌های دولتی به یک مانع تبدیل شده، در حالیکه بر اساس شرایط فعلی جامعه و تعداد بیکاران متولدین دهه ۶۰، سن استخدام و شرط سنی برای شرکت در آزمون‌های استخدامی باید اصلاح شود.

 

 

اتوماسیون اداری 

اتوماسیون اداری ارگس

نرم افزار حسابداری


حقوق و دستمزد یکی از نرم افزارهای حوزه نرم افزار حسابداری و اتوماسیون اداری محسوب می شود. نرم افزار حسابداری باتیس دارای زیر سیتسم حقوق و دستمزد می باشد. 

یکی دیگر از زیر سیتسم های نرم افزار حسابداری باتیس ، نرم افزار انبار و حسابداری انبار است.

نرم افزار حسابداری باتیس 

 

نرم افزار حسابداری مزایا و فواید - قسمت اول

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که خیلی از زوش های انجام امور تغییر کند. مثلا در قسمت حمل و نقل دیگر کسی با پای پیاده به مسافرت نمی رود . حتی از اسب و گاری هم استفاده نمی کنند. بلکه از خودرو و قطار و هواپیما استفاده می کنند. 

روش انجام امور حسابداری نیز تغییر کرده است. اکنون کسی با چرتکه و دست حساب و کتاب نمی کند و همه از کامپیوتر و فناوری اطلاعات برای انجام حسابداری استفاده می کنند. یک نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری بر روی یک کامپیوتر نصب کرده و تمام امور حسابداری را با آن نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری انجام می دهند.

در این مقاله و مقاله های دیگر قصد داریم درباره مزیت های استفاده از نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری نسبت به روش حسابداری دستی صحبت کنیم. برای اینکه مقایسه خوب و مستدلی بین این دو روش حسابداری داشته باشیم ابتدا باید ببینیم که حسابداری و امور حسابداری چیست و سپس ببینیم که نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری برای انجام این امور ، چه کارهایی را برای ما انجام می دهند و بعد نتیجه گیری کنیم که استفاده از نرم افزار حسابداری و یا برنامه حسابداری چه مزایایی دارد.

نرم افزارهای حسابداری و یا برنامه های حسابداری زیادی در بازار ایران وجود دارد که هر کدام از این برنامه های حسابداری قابلیت های خاص خود را به همراه دارند. در نتیجه یکی از نکات مهم در انتخاب یک نرم افزار حسابداری، متناسب بودن نسخه برنامه حسابداری با کسب وکار ما می باشد. این نیز یکی از مواردی است که در این مقالات درباره آن بحث خواهیم کرد.

در این مقالات درباره بهترین نرم افزار حسابداری هم بحث خواهیم کرد. درباره اینکه بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار ما کدام نرم افزار حسابداری است.

برنامه حسابداری معمولا یک برنامه کامپیوتری است که در حال حاضر با تکنولوژیهای جدید برنامه نویسی نوشته شده است و دارای چندین فرم اطلاعاتی است که هر کدام از این فرمها برای نمایش و یا جمع آوری اطلاعات از کاربر هستند.

اولین مزیت استفاده از برنامه حسابداری و یا همان نرم افزار حسابداری بالا بردن سرعت در انجام امور حسابداری است. گرچه بعدا در این مورد به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد ولی یک مثال ساده از آن بحث صورت حساب مشتری است. در روش دستی که برنامه حسابداری در کار نبود ، برای حساب و کتاب یک مشتری باید دفاتر کاغذی را مرور می کردیم و حساب یک مشتری را از آن دفتر بیرون می کشیدیم و به وی ارائه می دادیم.

امان از روزی که با یک مشتری به اختلاف می خوردیم. آنگاه باید تمام کاغذها را اعم از فاکتور فروشها و دریافت و پرداخت ها را بررسی می کردیم تا اختلاف با آن مشتری مشخص شود.

اما امروزه در نرم افزار حسابداری و یا برنامه حسابداری بل زدن یک دکمه ، تمام حساب و کتاب مشتری مشخص شده و در یک گزارش می توان همه آنها را پرینت گرفت.

حالا اگر برنامه حسابداری که ما انتخاب می کنیم و از بازار خریداری می کنیم ، برای کسب و کار ما مناسب نباشد ، آنگاه به جای اینکه آن نرم افزار حسابداری و یا برنامه حسابداری ، سرعت گزارش گیری ما را بالا ببرد ، خودش برای ما دردسر ساز است.

فرض کنیم برنامه حسابداری یا نرم افزار حسابداری نامناسبی را تهیه کرده ایم و از شرکتی هم خریداری کرده ایم که پشتیبانی مناسبی ندارد و با یک مشتری به اختلاف بخوریم. آنگاه نرم افزار حسابداری یا برنامه حسابداری یک صورتحساب به ما می دهد و مشتری چیز دیگری و ما نمی توانیم به هیچ صورتی به مشتری ثابت کنیم که حرف ما درست است.

 یکی دیگر از نرم افزار هایی که پیشرفت تکنولوژی آنرا برای ما به ارمغان آورده است و استفاده از آن بسیار بسیار برای کسب و کارها مناسب است نرم افزار اتوماسیون اداری می باشد. 

اتوماسیون اداری باعث حذف کاغذ بازی و بروکراسی های اضافه اداری می شود. اتوماسیون اداری برای ثبت و نگهداری اطلاعات نامه ها و گردش آن نامه ها به صورت الکترونیکی می باشد. 

برای دیدن امکانات سیستم اتوماسیون اداری ارگس و آشنایی بیشتر با این نرم افزار اتوماسیون اداری به سایت شرکت داده پردازان ارگس مراجعه نمایید.

اتوماسیون اداری ارگس