نرم افزار حسابداری بیت ، یک نرم افزار برای شرکت های بازرگانی کوچک می باشد. این سیستم مخصوص شرکت های کوچک و فروشگاهها طراحی شده است. این نرم افزار رقیب اصلی برای نرم افزارهایی است که برای کسب و کارهای کوچک تهیه شده اند. در زیر برخی از امکانات این نرم افزار را مرور خواهیم کرد.
در نرم افزار حسابداری بیت می توان به تعداد دلخواه و به صورت نامحدود کالا تعریف کرد. برای هر کالا هم می توان تعداد نا محدودی واحد شمارش تعریف کرد. مثلا یک فروشگاه آهن می تواند میلگرد را کیلویی خریداری کند و به صورت متری به فروش برساند. همینطور یک فروشگاه روغن می تواند کیلویی خریداری کرده و به صورت لیتری به فروش برساند.
در نرم افزار حسابداری بیت می توان به تعداد دلخواه و به صورت نامحدود انبار تعریف کرد. مثلا می توانید انبار مواد اولیه ، انبار محصول ، انبار ابزار آلات و ... داشته باشید.
برای فروش خدمات می توانید خدماتی را که به مشتری ارائه می کنید ولی جزء کالاها محسوب نمی شوند را در نرم افزار حسابداری بیت تعریف نمایید. مثلا یک میز می فروشید و قبل از تحویل به مشتری آن را رنگ می کنید و دستمزد رنگ زدن را به صورت جداگانه در فاکترو فروش می آورید.
به تعداد نامحدود می توانید مشتری و طرف حساب تجاری تعریف نمایید. می توانید مشتریان خود را گروه بندی کرده و برای هر گروه مشتری یک قیمت خاص در نظر بگیرید. مثلا می توانید مشتریان خود را به "عمده فروش" ، "خرده فروش" ، "همکار" و "مشتری متفرقه" تقسیم بندی کرده و برای هر کدام یک لیست قیمت جداگانه داشته باشید.
توسط این قسمت خرید ها را ثبت می کنید. با ثبت خرید کالا، موجودی انبار هم بروزرسانی می شود. در خرید کالا تاریخ و ساعت ثبت فرم خرید کالا ثبت می شود و همچنین می توانید تحویل دهنده و تحویل گیرنده جنس را نیز مشخص کنید.
در نرم افزار حسابداری بیت می توانید هزینه های جانبی خرید کالا را نیز وارد نمایید. هزینه هایی مانند حمل کالا، بسته بندی و موارد دیگر . این هزینه ها روی مبلغ کالاها سرشکن می شود و در بهای تمام شده کالا منظور می گردد.
در نرم افزار حسابداری بیت می توانید تعیین کنید که مالیات بر ارزش افزوده به صورت اتوماتیک محاسبه شده و در سرفصل حسابداری مناسب ثبت گردد. این امر کاملا انتخابی است و می توان آنرا فعال کرد و یا غیر فعال کرد. با توجه به اینکه مبحث حسابداری ارزش افزوده کمی پیچیده است ، نرم افزار حسابداری بیت تمامی محاسبات و ثبت سند حسابداری مربوطه را به صورت اتوماتیک برای کاربر انجام داده و کاربر نیازی به دانستن اطلاعات حسابداری در این زمینه ندارد.
در نرم افزار حسابداری بیت می توانید از خریدهای ثبت شده در نرم افزار گزارش تهیه نمایید. می توانید این گزارش را بر اساس انبار ، مشتری (تامین کننده / فروشنده) و در یک محدوده تاریخی مثلا از تاریخ تا تاریخ تهیه نمایید.
توسط این قسمت فروش ها را ثبت می کنید. با ثبت فروش کالا، موجودی انبار هم بروزرسانی می شود. در فروش می توانید چندین شعبه فروش داشته باشید. مثلا اگر هم فروشگاه دارید و هم از شعبه مرکزی شرکت فروش انجام می دهید می توانید فروش های شعبه مرکزی را از فروش های فروشگاه جدا ثبت کنید.
توسط این قسمت می توانید فاکتورها را تسویه نمایید. اگر مشتری در قبال فاکتور فروش به شما وجهی پرداخت می کند آنرا در این قسمت می توانید وارد نمایید. این وجه می تواند به صورت وجه نقد، چک ، واریز به حساب و عملیات کارت به کارت باشد. در این قسمت همچنین می توانید لیست تمام فاکتورهای تسویه نشده مشتریان را ببینید.
برگشت از فروش در خیلی از کسب و کارها وجود دارد. اگر مشتری تمام بیا بخشی از کالا را به شما برگرداند می توانید آنرا در نرم افزار حسابداری بیت ثبت نمایید. کلیه کارهای لازم را نرم افزار حسابداری بیت برای شما به صورت اتوماتیک انجام می دهد. یعنی هم موجودی انبار را بروزرسانی می کند و هم حساب مشتری را بروز نگاه می دارد.
نرم افزار حسابداری بیت قادر است در هر لحظه به شما گزارش دهد که میزان فروش شما چقدر بوده است. این گزارش دارای امکانات بسیار زیادی بوده که در اینجا بخشی از این امکانات را یادآوری می کنیم.
گزارش فروش کالا در یک محدوده تاریخی مثلا روزانه ، هفتگی و ماهانه و یا "از تاریخ" "تا تاریخ"
گزارش فروش یک و یا گروهی از کالاها
گزارش فروش از یک انبار و یا چند انبار
گزاش فروش کالا بر اساس مشتری و بازاریاب و یا نحوه فروش
گزارش تخفیفات اعمال شده در فروش برای یک مشتری یا همه مشتریان
گزارش فروش بر اساس کالا و مشتری و بازاریاب
گزارش وضعیت مشتریان و میزان بدهی آنها ، چکهای پاس شده و پاش نشده آنها و چکهای برگشت خورده آنها
جهت رویت ادامه امکانات و خرید ان نرم افزار حسابداری می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:
رویدادهای مالی رویدادهایی هستند که بر یک یا چند عنصر از عناصر معادله حسابداری تاثیر بگذارند. عناصر معادله حسابداری عبارتند از : دارایی ، بدهی و سرمایه یا حقوق صاحبان سهام.
بنابراین هر رویدادی در شرکت که بر دارایی ، بدهی و یا سرمایه تاثیر بگذارد و باعث افزایش و یا کاهش حداقل یکی از این عناصر شود رویداد مالی به حساب می آید. امروزه رویدادهای مالی را در نرم افزار حسابداری ثبت می کنند و برای هر رویداد مالی یک سند حسابداری ثبت می شود.
برای اینکه بدانیم چه مواردی باعث تغییر در دارایی شرکت ها می شوند ابتدا بایستی ببینیم که چه چیزهایی دارایی یک شرکت محسوب می شوند. دارایی های شرکت ها به دو دسته دارایی های جاری و دارایی های بلند مدت تقسیم می شوند.
موجودی نقد و بانک یکی از دارایی های جاری شرکت ها است. موجودی نقد از مهمترین دارایی های شرکت به حساب می آیند. موجودی نقد معمولا خود به سه قسمت تقسیم می شود. پول نقد موجود در حسابداری بانکی شرکت ، پول نقد موجود در صندوق و پول نقد موجود نزد تنخواه. معمولا در نرم افزار حسابداری ، قسمتی با عنوان خزانه داری وجود دارد که عهده دار ثبت و مدیریت این قسمت از اطلاعات شرکت است.
حسابهای دریافتنی
حسابهای دریافتنی همان طلبی است که از مشتریان داریم. این نیز یکی از دارایی های جاری شرکت محسوب می شود. مانده این حساب بسیار مهم است . در این زمینه مقاله دیگری در همین سایت وجود دارد که می توانید آنرا با استفاده از لینک زیر ببینید.
این مقاله را هم از دست ندهید : نرم افزار حسابداری قوی برای هر شرکتی ضروری است
اسناد دریافتی
اسناد دریافتی همان چکهایی هستند که از دیگران دریافت کرده ایم ولی هنوز سررسید نشده اند. این اسناد دریافتی نیز جزء دارایی های جاری شرکت محسوب می شوند. ثبت و مدیریت اطلاعات مربوط به اسناد دریافتی نیز مربوط به نرم افزار خزانه داری می باشد.
موجودی مواد و کالا
یکی دیگر از دارایی های جاری شرکت همان موجودی مواد و کالا است. این نوع دارایی برای شرکت های بازرگانی و تولیدی معنی دارد و شرکت های خدماتی معمولا موجودی مواد و کالا یا ندارند و یا اگر دارند ، مقدار آن ناچیز است. موجودی مواد و کالا ، از دارایی های استراتژیک محسوب می شوند.
اموال و اثاثه
از دیگر دارایی های شرکت ، اموال و دارایی ثابت می باشد. این اموال و دارایی ثابت جزء دارایی های بلند مدت حساب می شوند و در دسته دارایی های جاری به حساب نمی آیند. نرم افزار اموال و دارایی ثابت عهده دار ثبت و نگهداری اطلاعات این قسمت از دارایی ها می باشد.
در اینجا می توان به راحتی گفت که خرید یک دارایی یک رویداد مالی است زیرا باعث افزایش دارایی می شود . ما وقتی که چیزی می خریم ، یا اموال و اثاثه می خریم و یا مواد و کالا می خریم. به هر حال این خرید باعث افزایش دارایی ها شده و بنابراین یک رویداد مالی به حساب می آید و باید در نرم افزار حسابداری ثبت و در حسابها و صورتهای مالی منعکس شود.
مواردی که تا اینجا گفته شد ، تعریف رویداد مالی و شناخت بعضی از رویدادهای مالی بود. از اینجا به بعد تاثیر رویدادهای مالی روی معادله حسابداری را به طور مختصر بحث می کنیم. در فیلم های آموزشی نرم افزار حسابداری باتیس که در قسمت دانلودهای سایت قرار دارد این موضوع به طور تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.
علاقمندان برای دانلود این فیلم های آموزشی حسابداری می توانند به آدرس زیر مراجعه نمایند:
دانلود فیلم های آموزش حسابداری همراه با نرم افزار حسابداری باتیس
معادله حسابداری می گوید که دارایی برابر بدهی باضافه سرمایه. این معادله همیشه صادق است و ثبت هیچ رویدادمالی نباید این معادله را بر هم بزند. بنابراین رویدادمالی که باعث شود این معادله بر هم بخورد و قسمت دارایی بیشتر از بدهی باضافه سرمایه شود و یا برعکس ، اشتباه و یا ناقص است.
سلام
دوستانی که فقط کمی از ورودشون به بازار کار امور مالی گذشته باشه قطعا با این واقعیت روبرو شدن که آموخته های دانشگاهیشون شاید بتونه به عنوان پایه و بیس در طراحی سیستم های مالی شرکتها به دردشون بخوره اما قطعا نتونسته مجموعه ای از مهارت های لازم رو در اختیارشون قرار بده تا بتونن متناسب با عملیات هر شرکتی ، سیستم های مالی اون شرکتها رو از صفر تا 100 طراحی و پیاده سازی کنن و نهایتا پاسخگوی افرادی باشند که در داخل یا خارج از سازمان به گزارشات مالی نیاز دارن.
واقعیت اینه که ما فقط زمانی میتونیم به خودمون بگیم یک خبره امور مالی که:
در گام اول: به ساده ترین زبان ممکن مجموعه دانستنی های مرتبط با امور مالی رو بیاموزیم
مثل مفاهیم ، اصول ، استانداردها ، قوانین و...
به عنوان گام دوم: توانایی این رو پیدا کنیم که مجموعه دانسته های خودمون رو تبدیل به مهارت کنیم
مهارتی که در دنیای واقعی کسب و کار شرکتها و سازمانها ، خروجی اون ، طراحی و پیاده سازی سیستم های مالی باشه
سیستم حسابداری مالی
سیستم حسابداری بهای تمام شده
و سیستم حسابداری و گزارشگری مدیریت
در گام بعد برای ایفای نقش حرفه ای خودمون باید علاوه بر دانش و مهارت ، شخصیت حرفه ای متناسب با یک کارشناس مالی ، یک سرپرست مالی ، یک رئیس حسابداری ، یک مدیر مالی و نهایتا یک مشاور مالی رو داشته باشیم.
شخصیت حرفه ای که به ما کمک کنه بتونیم امور مالی سازمان رو به درستی مدیریت کنیم ، روابطش رو با واحدهای درون سازمانی و افراد و مراجع بیرون از سازمان مدیریت کنیم،به عنوان عضوی از اعضای سازمان به بهترین شکل ممکن نقش خودمون رو بازی کنیم و از مهم ترین عوامل موفقیت سازمانمون باشیم.
بعد از اون دائما به عنوان یک خبره مالی باید در جریان آخرین اخبار و وقایعی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم میتونه بر وضعیت و امور مالی شرکتها و سازمانها موثر باشه قرار بگیریم
باید ذهنی تحلیلگر داشته باشیم تا بتونه خروجی سیستم های حسابداری یعنی گزارشات مالی رو در مقام یک مدیر مالی طوری تحلیل کنه که صاحبان صنایع ، مدیران شرکتها و سازمانها بتونن بهترین تصمیم رو در خصوص سرمایه خودشون بگیرن به پشتوانه گزارشات مالی ما و تحلیل های مکمل اون گزارشات که از طرف ما بهشون ارائه شده
خبره مالی کسیه که دائما دانسته ها و مهارت های خودش رو به روز آوری کنه و متناسب با پیشرفتهای سازمانها و شرکتها در حوزه های مختلف بتونه مجموعه گزارشات لازم رو برای بهترین سبک مدیریت اون سازمانها در بازه های زمانی مشخص به مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره ارائه بده
و اینجا...
در مرکز آموزش آنلاین شرکت داده پردازان ارگس
مجموعه اونچه که شما نیاز دارید تا بتونید به خودتون به عنوان یک خبره امور مالی نگاه کنید گردآوری شده
مهارت های پایه که به شما شخصیتی حرفه ای میبخشه
مهارت های تخصصی که دانش شما را برای استفاده عملی در طراحی سیستم های مالی آماده میکنه
دانش و آگاهی های تکمیلی که دامنه اطلاعات مالی شما رو وسعت میبخشه
و نهایتا آخرین اخبار و رویدادهای مالی که اطلاع از اون برای هر خبره مالی لازمه
مرکز آموزش آنلاین شرکت داده پردازان ارگس در طول مسیر با تشکیل پرونده ای حاوی مسیر رشد شما در امور مالی،برگزاری آزمون های هر دوره آموزشی و نهایتا اعطای گواهی شرکت در دوره ها ، شما را راهبری میکنه و نهایتا بنده به منظور کسب اطمینان از تسلط شما بر مباحث، از طریق پاسخ به پرسش های شما و برگزاری کارگاه های یکروزه مرتبط با فیلم های آموزشی
در کنارتون خواهم بود.
...
امیدوارم ثمره زحمات مدیران این شرکت بتونه دغدغه عزیزان رو در خصوص خلا های موجود در سیستم آموزشی کشور برطرف کنه...
منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم
علیرضا محمدی هستم
مشاور مالی – عملیاتی مدیران صنایع
و مدیر واحد آموزش شرکت داده پردازان ارگس
در استانداردهای حسابداری ایران ، استاندارد شماره یک به نحوه ارائه صورتهای مالی اختصاص یافته است. صورتهای مالی که شامل صورتهای مالی اساسی و یادداشت های توضیحی هستند برای استفاده کنندگان خارجی تهیه و ارائه می شوند. دولت ، سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران فعلی و آینده و در نهایت مشتریان و بانکها ، بخشی از استفاده کنندگان از صورتهای مالی شرکت ها هستند.
تجدید ارائه صورتهای مالی به طور ضمنی حاوی این پیام است که صورتهای مالی دوره گذشته از ویژگی کیفی قابلیت اتکا برخوردار نبوده اند و از این رو این امکان وجود دارد که تصمیماتی که بر اساس این اطلاعات اتخاذ شده اند غلط باشند.
تحقیقات گذشته نشان می دهد تجدید ارائه سرفصل های اصلی صورت سود و زیان از اهمیت بیشتری در بین سایر سرفصل صورهای مالی اساسی برخوردار است.
تحقیقات صورت گرفته که در مقالات معتبر آمده است ، نشان می دهد که بین ارزش شرکت و تجدید ارائه سرفصل های اصلی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران رابطه غیرمستقیم معناداری وجود دارد.
طبق مفاهیم نظری گزارشگری مالی ایران، هدف صورتهای مالی ارائه اطلاعاتی تلخیص و طبقه بندی شده درباره وضعیت مالی، عملکرد مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری است که برای طیفی گسترده از استفاده کنندگان صورتهای مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع گردد.
خصوصیات کیفی اصلی مرتبط با محتوای اطلاعات، "مربوط بودن " و "قابل اتکا بودن " و خصوصیات کیفی اصلی مرتبط با ارائه اطلاعات، "قابل مقایسه بودن " و "قابل فهم بودن" است. اطلاعاتی که فاقد این خصوصیات باشد، مفید نبوده و یا دارای فایده محدودی است. از آنجاکه خصوصیات کیفی قابل مقایسه بودن و قابل فهم بودن، بر مفید بودن اطلاعات می افزاید، وجود ثبات رویه حسابداری در روشهای حسابداری بکار گرفته شده و افشاء مناسب اطلاعات الزامی است. استانداردهای حسابداری ایران مقرر میکند که شرکتها باید ارقام صورتهای مالی را به صورت مقایسه ای همراه با ارقام سال جاری ارائه و افشا کنند. (استاندارد شماره 1)
بر این اساس ارقام سال قبل در سال جاری، بار دیگر از سوی شرکت و حسابرس مورد بازبینی و طبقه بندی قرارگرفته و در صورت وجود اشتباهی بااهمیت در ماهیت و نحوه طبقه بندی و نیز مبالغ سال قبل، می بایست در سال جاری تجدید ارائه شوند.
بدین ترتیب تجدید ارائه میتواند به معنای وجود یک نقص یا اشکال تعبیر شود که در سال جاری کشف شده است؛ البته به شرط آنکه ناشی از تغییر در رویه های حسابداری نباشد. مطالعات نیز نشان میدهند که درصد بالایی از تجدید ارائه در ایران، به دلیل اصلاح اشتباهات حسابداری بوده است.
برای دیدن کامل این مقاله به سایت شرکت داده پردازان ارگس تولید کننده نرم افزار حسابداری به نشانی زیر مراجعه نمایید:
یک کسب و کار باید به صورت مداوم بودجههای عملیاتی خود را برنامه ریزی کرده و با ثبت درآمد ها و هزینههایش میزان سود آوری شرکت را رصد کند. همچنین با ثبت فاکتورها و دریافت و پرداخت ها ، تعهدات و مطالباتش را مشخص نماید. به این صورت که همیشه بداند به چه میزان بدهکار است و به چه میزان بستانکار.
ثبت رویدادهای مالی بالا به صورت منظم مشخص می کند که یک کسب و کار امکان ادامه فعالیت را دارد یا نه. و آیا در حال پیشرفت است و یا در حال اضمحلال.
اینجاست که نقش مهم نرم افزار حسابداری مشخص می شود. زیرا همانطور که در سایر مقلات این سایت بحث شد ، نرم افزار حسابداری سرعت و دقت ثبت و پردازش و گزارش گیری اطلاعات مالی را بالا می برد. همچنین نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد کارکنان ، مالیات و بیمه پرداختنی و دیگر حسابهای کاری شامل هزینه های استهلاک و ... را نیز ثبت و مدیریت میکند.
ثبت اطلاعات و رویدادهای مالی در نرم افزار حسابداری ، ممکن است در محیط کار و یا منزل و یا حتی طی قراردادی به یک موسسه حسابداری سپرده شود. عدم توانایی در مدیریت درست یک سیستم حسابداری و نبود یک نرمافزار حسابداری مطمئن میتواند مشکلات جدی برای یک کسب و کار ایجاد کنددر زیر به برخی مواردی که کسب و کارها باید انجام دهند تا موفق باشند اشاره شده است.
بودجه عملیاتی
حتی یک کسب و کار کوچک هم باید بودجه مشخص و معینی را برنامهریزی کند تا بر اساس آن بتواند هزینه ها و درآمدش را تنظیم نموده و انحرافات از بودجه را تشخیص دهد. مطمئنا داشتن یک بودجه عملیاتی در نرم افزار حسابداری مناسب و مقایسه آن با رویدادهای مالی واقعی ثبت شده در نرم افزار حسابداری به کسب و کارها کمک بزرگی خواهد کرد.
این امر شامل ارزیابی و برآورد کلیه نیازهای مالی یک کسب و کار و تهیه یک نقشه مالی و ورود صحیح اطلاعات به داخل نرم افزار حسابداری جهت اطمینان از پرداخت کلیه قبوض، حقوق کارکنان و همخوانی درآمد و هزینههای جاری شرکت میباشد. شرکتی که دارای بودجه عملیاتی منسجم نباشد و در ضمن نرم افزار حسابداری مناسبی هم برای ثبت رویدادهای مالی نداشته باشد با خطر افزایش هزینه ها و در نتیجه کمبود سود و نقدینگی مواجه خواهد شد.
حسابهای پرداختنی
حسابهای پرداختنی در واقع بدهیهایی است که به دیگران دارید. این بدهی می تواند بدهی به ارگانهای دولتی باشد مانند بدهی بابت قبوض آب و برق و تلفن و... و یا می تواند بدهی به کارکنان بابت حقوق و مزایا باشد و یا بدهی به تامین کنندگان کالا و خدمات باشد. یکی از نکات مهم که در بودجه باید به آن توجه کرد همین حسابهای پرداختنی است. این حساب دارای مانده بستانکار است و میزان مانده بستانکار این حساب میزان بدهی کسب و کار می باشد. البته بر اساس این آیتم به تنهایی نمی توان گفت که یک کسب و کار موفق عمل کرده است یا نه. سایر موارد را هم باید در نظر گرفت. اگر رویدادهای مالی کسب و کار را در نرم افزار حسابداری وارد نمایید مانده اسن حساب در هر لحظه در اختیار شماست و به راحتی می تواند کنترل و مدیریت شود.
حسابهای دریافتنی
همانطور که دانستن بدهی ما به دیگران مهم است ، دانستن اینکه از چه کسانی طلب داریم نیز مهم است. حسابدهای دریافتنی دارای مانده بدهکار است و مانده آن طلب ما از مشتریان را نشان می دهد. زیاد بودن مانده این حساب خیلی خطرناک است و به این معنی است که شرکت محصول خود را (کالا یا خدمات) به مشتری تحویل داده است ولی نتوانسته طلب خود را وصول نماید. وجود یک نرم افزار حسابداری مناسب می تواند این خطر را کاهش دهد. نرم افزارهای حسابداری از جمله نرم افزارهای شرکت داده پردازان ارگس ، این امکان را به شما می دهند که در مقاطع زمانی مناسب ، طلب شما از مشتریانتان را به شما یادآوری کنند تا نسبت به وصول طلب خود اقدام نمایید. مقایسه مانده این حساب با حسابهای پرداختنی شما را در مدیریت کسب و کارتان بسیار کمک خواهد کرد.
اختلاس
فقط در صورت داشتن یک سیستم مالی قوی و یک گردش کار مطمئن می توانید جلوی برخی از کلاهبرداری ها را بگیرید. داشتن یک نرم افزار حسابداری مناسب و ورود اطلاعات صحیح در آن میتواند از فریبکاری، حسابسازی و در نهایت اختلاس و کلاهبرداریهای معمول صورت گرفته در یک شرکت جلوگیری کند. عدم وجود نرم افزار حسابداری با سطح دسترسی مناسب می تواند راه را برای کارمندان و مشتریان کلاهبردار باز کند و زیانهای جبران ناپذیری را به کسب و کار شما وارد نماید. اگر نرم افزار حسابداری با سطح دسترسی قوی داشته باشید آنگاه فاکتور فروش صادر شده توسط واحد فروش شما به صورت یک سند حسابداری ثبت شده در نرم افزار حسابداری در اختیار واحد حسابداری قرار گرفته و حواله خروج آن نیز در دست انبار دار قرار می گیرد. آنگاه دیگر واحد فروش و یا انبار نمی تواند با اصلاح و یا حذف این فاکتور و یا حواله انبار اقدام به اختلاس و دزدی نماید.
نتیجه
نرم افزارهای حسابداری اکنون به یک نیاز اساسی برای کسب و کارها تبدیل شده است و وجود یک نرم افزار حسابداری قوی و مناسب برای هر کسب و کاری از نان شب هم واجبتر است.
این مقاله را هم از دست ندهید : تجدید ارائه صورتهای مالی